Test Footer 2


ابليس هيكون حمايا : الجزء الرابع والخامس والسادس والسابع


ابليس هيكون حمايا : الجزء الرابع والخامس والسادس والسابع
الى حصل المره الى فاتت ولما رحنا لجناب الشيخ كساب الى قال انه منتظرنى من مده طويله اوى اكتر من 20 سنه وانه مرسل من ابليس ليا انا وان ملك ملوك الشياطين بيدعونى لزيارته فى قصره لحاجتين اول حاجه 
انى اتجوز بنته 
تانى حاجه توليتى منصب مهم من مناصب الشياطين 
المصيبه انى مش عارف انا ارديت عليه ازاى وقلتله انى موافق وكمان حددت معاه معاد ومشى وهوا مبسوط جدا وفرحان انه هينقل خبر زى ده للملك انا فكرت فى الكلام الى قلته ليه والكلام الى قاله ليا وانا راجع بيتى وفعلا استغربت انا قلت كدا ازى وحاولت اقنع نفسى ان كل الى حصل ده تخريف وان كساب ده ما هو الى دجال ومش لازم انى اسمع ليه وان كل الكلام الى حصل ده كلام نصابين يعنى متشغلش دماغك بيه انا هروح وهصلى الصلاه فى معادها واقرا قران باستمررار وان شاء الله كل ده هيروح
وفعلا رجعت بيتى وعشت حياتى بشكل طبيعى جدا جدا واستمريت كدا لمدة كام يوم تقريبا من غير كوابيس من غير اى حاجه تضايق لحد مظنيت انى انتصرت فعلا وان الموضوع خلاص انتهى وان فعلا الراجل ده كان دجال ونصاب لحد فتره قريبه كنت راجع بليل الساعه 2 كنا بنلعب كوره انا وجماعه اصحابى فى ملعب البلد عندنا وطبيعى جى عرقان فلازم باخد دش بالفعل قلعت هدومى واخدت هدومى من الدولاب وداخل الحمام بقا عادى هوا لحظة مدخلت وقفلت باب الحمام ولقيت ارضية الحمام نزلت بيا انتو عارفين لما يكون اصانصير والكابل بتاعه الى مسكه اتقطه وهوا فى اخر المبنى فوق ونازل بقا بسرعه رهيبه كان نفس الشعور انا طبعا طول الرحله دى الى استمرت اكتر من 10 دقايق بسرعه رهيبه بصرخ بس صوتى مش طالع مش من الدربكه بتاعة التكسير الى انا نازل بيها فى الارض لا دى من اصوات الضحك والبكاء والصويت والكلاب والقطط الى كانت عاليه اوى وشويه لقيت زغريط انا فى كل ده انا عارف انا رايح فين بس انا بحاول اقنع نفسى ان كل الى انا فيه ده مجرد حلم وهصحى منه قريب لحد فعلا ملقيت نفسى فى ضلمه سوده اوى والاصوات دى كلها سكتت قلت الحمد لله ده كان حلم وشكل النور قاطع انا لسا مكملتش تفكيرى وفجاه النور نور بس ده مش نور انتو عارفين النار لما بتنور نورها الاحمر الخافت ده والنور عمال يزيد ويقل يزيد ويقل وظهر قدامى قصر عظيم اول مره فى عمرى اشوف قصر زى ده دا ولا القصص حتى القصر ده كان عايم وسط بحر من الحمم البركانيه وسامع اصوات صراخ ممزوجه بضحك مخيف جايه من وسط الناردى القصر دا كان ملان زى شبابيك كدا كتير اوى وفى كل شباك واقف كائن كبير قوى فى حجمه ومخيف جدا فى شكله كائنات مرعبه اوى اوى القرون الى لفه حولين بعضها اكتر من مره الوش الاحمر الكبير الاسنان شديدة البياض الى واصله لاخر وشه الشعر الاسود الى نازل من وعظم اجزاء الوش والديل الى زى ديل البقره ولا الجمل والرجلين لاى حوافرها كبيره اوى وشكلها يرعب واشكال مرعبه قوى انا الدمعة والخوف والصراخ اتجمدو جواا مش قادر اخرجهم انا بتفرج على كل ده بفزع بقول يارب ميشفونى يارب ميشفونى وكل ده كان معمول عشانى قطع تفكيرى الوزير المعروف الى مخفتش منه اخاف من ازاى وانا شايفه مرتين قبل كدا اتعودت عليه قرب عليا وانحنى قدامى وقلى اهلا بيك يا سيدى اتبعنى ازا سمحت انا ملقتش قدامى حاجه غير انى انفز كلامه ومشيت وراه اول محطيت رجلى على اول سلمه من القصر الشياطين الى كانت واقفه فى الشبابيك كلهم فى وقت واحد بصولى بعنيهم الى النار هتخرج منها وزئير عالى اوى زى الديب بالظبط لما بيعوى وصف شياطين ظهر فجاه على يمينى وصف تانى على شمالى قصيرين بس شكلهم مرعب قوى وانحنو قدامى وانا ماشى ورا الجنى الى انا عارفه الوزير المعروف ودخلنا القصر انتو عارفين انا حسيت انى فى استاد كوره وان دى مش اى مباراه دى مباراه لكاس العالم والنهائى كمان المكان كله اصوات انا مسكت دماغى بالم من كترها وصوتها العالى صراخ على ضحك على بكاء واجسام غريبه قاعده حواليا واجسام تانيه بتطير وقطع كل ده الجنى الى كان معايا لما ضرب برجله على الارض بقوه كله هدوووووووء وسكووووووت ومشى فمشيت وراه انا كنت حاسس ان الوزير ده هوا الى هينجينى مهوا الوحيد الى مش مخوفنى وبيعاملنى بلطف قوى ومشينا فلقيته بيقلى اقعد فقعدت على كرسى مقلكوش على الديكور بتاعه الرهيب جماجم على الجمبين وتعابين حواليه فى كل مكان زى التعابين والحيات الى ليها قرون كبيره قوى الى بتلف فى كل مكان حواليا انا قعدت وبقول يارب اموت يارب اموت يارب انا مش حمل العزاب ده يارب خدنى بقا قطع كلامى صوت جمبى بيقولى ليه دا انت لسا قدامك العمر طويل قوى بصيت فى رعب شديد بس الغريبه انى ابتسمت ونسيت كل الخوف والمكان الى حوليا بصيت شفت كائن هوا شبيه بالبشر بس مش بشر اجه جميله لدرجه لا توصف جميل قوى قوى اتمنيت انى افضل بااص ليها كدا على طول وفجاه كل الموجود وقف وسكوت تام حتى الشئ الجميل الى جمبى وقف وبصو فى اتجاه واحد انا عرفت طبعا بيبصو لمين الى جى واستعديت انى اقابل ابو العروسه بصيت برعب شديد عشان اشوف منظر عمرى مشفته طول حياتى منظر مرعب بشكل لايوصف بس امرنى انى موصفوش لاى حد لان مدش يعرف شكله والاحسن موصفوش لان وصفه يحضر بس الغريبه انى مصرختش بس قلبى كانه فارقنى خلاص وقعدنا لما جلالته قعد على كرسى عالى قوى واتقدم من جمبه الوزير حبيبى صاحبى وبدا يتكلم بلغه غريبه قوى بس انا فهمها وقال كل شياطين الارض والسماء وكل جن سكن الماء والهواء يعلمكم ملككم انه من اليوم جمعت قلوب كل من ابن الجان البشرى على بنت حاكمكم وملككم وانه مطاع الى ما تحيون ولا يعصى له امر وهوا سكت من هنا وانتشر الاصوات الى بتعلن الفرح والاحتفال طبعا من هنا زئير وصويت وضحك عالى وانا فى كل ده مش قادر حتى اتكلم قطع تفكيرى عروستى لما مسكت ايدى بس جميله قوى بجد انا نسيت هيا مين من جمالها وقلتلى متخفش انا معاك ومره فى مره هتتعود على كل ده وهتيجى هنا لواحدك من غير مساعده انت خلاص بقيت امير من امراء القصر الغريبه انى اتكلمت معاها بقولها طب انا هرجع بيتى تانى قلتلى كلنا هنطلع معاك قلتلها ازاى قلتلى احنا بنطلع كلنا عالم البشر لما تكونو نيمين وبنلاقى الوقت ده مناسب لللهو واللعب فى ارضنا الى سمحنالكم تعيشو فيه بسلام الا ازا اتعديتو الحدود انت متعرفش ان معظم البشر بيتاحكمو هنا فى مجلس الجن وبيصدر احكام واجبة التنفيز وبتتنفز زى اننا نخضكم او نازيكم كل دى احكام او نخليكو تتجننو او تنتحرو فقلتلها طب وبتاكلو ايه قلتلى بناكل اكلكو من غير اى ملح حتى ان معظم البشر بيحضروا لينا اكل مخصوص بس لازم قسم التحضير يتقرا اثناء التحضير قلتلها هوا ايه القسم ده قلتلى طعامكم وعاد اليكم بحق وجودكم وبحق ما تفعلون وبحق حضوركم ان حضرتم لكم منى قربان فاقبلون الواحه العجل الساعه قلتلها طب بتشوفونا ازاى بليل يعنى بتراقبونا ازى قالتلى احنا معاكم فى كل مكان واكتر ظهورنا على هيئة قطط سوده او ديوك او عناكب انا عن نفسى وكل جيشى بنظهر على هيئة قطط اتفرج على جيش الملك وبدا عرض الجيش سبع كتايب او كتيبه ثعابين عملاقه بقون وعيون نار التانيه جراد بانياب مخيفه جدا وحجم عملاق التالته كلاب سوده باكتر من ديل ووجوه عريضه جدا ومخيفه الرابعه بوم اسود سواد كبير وبحجم مهول جدا الخامسه شياطين زى الى شفتها فى الشبابيك السادسه بنات جميله جدا جدا اتحولت لاشكال مخيفه قوى فى لحظه السابعه وزراء الملك ودول قوتهم غير محدوده والى عرضو اسمائهم انا مش فاكر منهم غير تلاته سمغنهال الطيار كمبيول شنغافار ابن قلسييم وهنا اتقدم الوزير وقلى دلوقتى انا هعلمك ازاى تحضر كل كتيبه لخدمتك وازاى تستدعى اى وزير وده للامور الكبيره والخطيره
تهيت المره الى فاتت فى الجزا الرابع لما اتعرض قدامى جيوش الملك الى هوا ابليس اوعو تنسوا الاول فيه ناس كتير مش عارفه ايه الفرق بين الجنى والشيطان بسيطه جدا لفظ شيطان مبيتقلش غير على الكفار من الجن يعنى ابليس نفسه شيطان وكان اول من كفر من الجن فبكدا بقا كبير الشياطين وسيدهم المهم اتعرض قدامى الجيوش السبعه للملك والى كانت باحجام كبيره جدا واشكال مخيفه جدا جدا جدا ولما الوزير قلى عن طريقة تحضير كل طائفه من طوائف الجن والشياطين والى اقواهم وزراء الملك والى نبه عليا بصوت كله غلظه انى محضرش اى حد منهم الا فى الحالات الصعبه جدا جدا جدا لان حضورهم صعب بسبب قوتهم الكبيره والدمار الى ممكن يحضر من حضورهم ووجودهم انا فى اللحظه دى قلت فى نفسى قوه ومنصب يبنى اهو ماخلاص ارضى بقا بلى مكتبلك انت هيبقى معاك قوه عظيمه وهتتفتحلك كنوز الارض وهتعمل الى انت عاوزه والى تامر بيه هيكون قدامك انت عاوز ايه اكتر من كدا غنى وقوه ومن غير متتعب لا ومش كدا وبس دنتا بعد متموت بعد عمر طويل ان شاء الله هتكون جنى يعنى حياه تانيه اهيا بينى وبينكو انا حبيت الحكايه قوى وخصوصا انى بدات اتكيف مع الوضع الى حواليا منتو مش فاهمين حضورهم قدامى اكتر من مره ووجودى معاهم وفى العالم بتاعهم واتفرجت عليهم وشفتهم واحد واحد وشكل شكل وانى اتكلم معاهم كمان وانى اتجوز بنت الملك بنفسه واكون امير خلانى خلاص بقا شئ عادى بالنسبالى المهم بعد ما الوزير قلى الكلام ده مسك دماغى بين اديه الاتنين وقعد يقول كلام غريب انا نفسى مش فاهمه سعتها حسيت بصداع رهيب وقعدت اصرخ بصوت عالى وهوا مستمر وانا اصرخ وحوالت اشيل ايده مقدرتش سعتها اتدخلت مراتى بنت الملك وبلغه غريبه انا فهمتها المرادى قلتله كفايه لحد كدا ومره تانيه نبقى نكمل قلها امرك يا مولاتى وسعتها بصتلى وقلتلى هوا دلوقتى حطلك فى دماغك ازاى تقدر تستدعى اى طائفه والطلاسم اتحفرت فى عقلك مش ممكن تنساها وكمان حطلك كل علم اهل الارض وكان هيستمر ويحطلك علم اهل الجن وما حوت الارض بس خليها مره تانيه اه منتا لازم تكون عارف كل حاجه وبالى فى دماغك ده تقدر تعمل الى انت حابه بس ازا حبيت اى شخص تانى وحسيت انك فى يوم من الايام حبك ليا واهتمامك بيا قل سعتها هتعرف تاثير القوه دى فعلا بس عليك قلتلها وبكل جراه مش ممكن طبعا افكر فى كدا انتى زوجتى وحبيبتى ازاى بعد كل الى عملتيه عشانى افكر فى اى حد غيرك مش معقول طبعا ابتسمت وقلتلى وانا اوعدك انك ديما تشوفنى بكل الاشكال الجميله لانى لو ظهرتلك بشكلى الحقيقى اوعدك ان روحك هتكون خرجت فى خلال مده بسيطه دلوقتى ارجع للعالم بتاعك ووريهم قوتك وصدقنى هتعيش فوق ملك زى منتا هنا امير وملك وسعتها اتغير كل شئ حوليا وفى لمح البصر لقيت نفسى قاعد على كرسى هزاز ايه ده دنا فى بتنا فى البلكونه بتاع اوضتى سعتها لقيت جدتى داخله عليا وبتقولى شموسه انت فين بقالى ساعه بدور عليك يلا يا حبيبى الغدا جاهز مش كنت بتقول انك جعان بصيت ليها بضحكه هيا نفسها خافت منى وقلتلى لا بقولك ايه بطل نظرات الرعب دى متخوفنيش منك يلا الاكل على السفره قلتلها طبخالنا ايه النهارضه قلتلى بطاطس وبيض ورز قلتلها لالا انا عاوز ديك رومى ومكرونه وفراخ وكفته وكباب وملوخيه وجمبرى وصدور من كنتاكى وبيتزا هات من ايطاليا من ايطاليانو اكبر مطعم بيتزا فى ايطاليا وعاوز بعد الاكل بليله وام على ومهلبيه وكريم كراميل وقعدت اوصف واعدد ودخلت فى الفاكهه كمان وجدتى تضحك قلتلى طب يلا يلا بلاش احلام انا نازله تحت اشترى حاجه انا اكلت الاكل عندك على السفره المهم قلتلها حاضر منا اصلى كنت بهزر معاها انا كمان فقمت دخلت حمام غرفتى واخدت شور وخرجت كانت هيا خرجت وانا لواحدى فى البيت المهم قلت لما اخرج اكل فبفتح غرفة الاكل طبعا متوقعين لقيت ايه على السفره زى مجه فى عقلكو دلوقتى لقيت كل حاجه طلبتها وانا بضحك على السفره كل اكل قلته موجود بصراحه ضحكت بصوووت عالى اوى وضحكه شريره اوى اوى لانى كنت متوقع انى هلاقى كل ده بس كان عندى شك بسيط شويه قعدت اكلت بس ماكلتش لواحدى طبعا مراتى حبيبتى اكلت معايا متتخيلوش متعتى وانا باكل معاها المهم اكلت وخلصت وجانى رغبه انى لازم اروح ازور المقابر دلوقتى ايوا المقابر قبل مخلص فكرتى كنت فعلا فى المقابر بس الغريبه ان الجو مضلم يعنى احنا بليل وانا كنت بتغدى من شويه والنور والشمس طالعه يلا يلا مش مشكله طفت بشوارع المقابر الى كان سكوتها سكوت تام واما ماشى ببص للمقبره وهيا مقفوله بشوف الى جواها شفت الموتى باكفانهم الى بتلفهم وشفت العظام والجماجم والدود الى بياكل فى اجسامهم والغريبه انى كنت مستمتع بكل ده وفى اخر رحلتى وقفت فوق مقبره كان صحبها لسا مدفون جديد وناديت بصوت عالى وصل لكل مكان وناديت كل جنى وكل شيطان ساكن للارض واو طاير فى السماء كل جنى ماشى ورايا يحمينى تعالو انا بناديكم اميركم بيستدعيكم فى لمح البصر كان قدامى اشكال كتيره واعداد كبيره من الجن والشاطين الى حاضر على هيئة هيكل عظمى نصه التحتانى مش موجود وطاير فى الهوا والى حاضر على هيئة جسم ديك عملاق وراس كلب والى حاضر على هيئة افعى عملاقه والى حاضر على هيئة قط اسود والى حاضر على هيئة بوم واشكال كتير وكله انحنى قدامى وسكوت تام دوى فى المكان سعتها امرتهم كل من كان بينى وبينه ود وصداقه وكلام طيب وحب متمسهوش بسوء ولا بازى اما الى كان بيكرهنى ومش بيحبنى وجواه ليا شر اقلقو منامه وصحو خدامه يعزبوه ويمرمطوه ومستقبله يضيعوه ويقتلو ولاده قدام عنيه ويضيعو رزقه بسيط او كان قليل وكل عمل يكون ليه صاحب يصبح خراب وتاكله النار جننوه وخلوه يموت نفسه ويكون من اشد الكفار وسعتها كل الموجود ضحك ضحكات عاليه ومرعبه وانا كمان كنت بضحك معاه وانتشرو فى كل مكان الجزا ده خلص الاجزاء الجايه كلها هتحكى عن انتقامى من االناس الى بتكرهنى والى حصل فيهم
اكمل معاكو الجزا السادس من قصة ابليس هيكون حمايا دخلنا فى الجد خلاص الجزا ده بعنوان الانتقام من حبيبتى الاولى انا رضيت بالامر الواقع هعمل ايه يعنى مفيش قدامى غير ان ارضى بلى انا فيه مهو لو مرضتشى وعاندت هيحصل حاجه من الاتنين لهمشى فى الشارع مجنون لاما هيلاقونى مقتول بشكل بشع ملهامش تالت فرضيت ايه يعنى متجوز بنت ابليس دى بنت ملك ملوك الشياطين يعنى حسب ونسب المهم بعد الاجتماع الى عملته للشياطين والاشباح فى المقابر ونى ازور المقابر فى وقت غير وقت الزياره والدنيا ليل واشوف اصحاب القبور والجثث والعظام والجماجم وان ده يبقى شئ عادى بالنسبالى امرت كل جنى تابع ليا بعد مقلت اقسام وتواكيل التحضير الخاصه بكل طائفه من طوائف الشياطين امرتهم بالانتقام من كل من ظلمنى ومن كل واحد انا مضايق منه من الاخر حتى لو كان معمليش حاجه ونبدا باول ضحيه مريم
مريم دى كانت حبى الاول واكتر انسانه امنتها على سرى وحبتها بجد حبينا بعض فى اولى طب اسنان كانت معايا فى الكليه وبادلتنى نفس الشعور والكليه كلها عرفت انى بحبها وانها ملزومه منى مكنتش بسمح لاى مخلوق انه يبصلها حتى بصه مش راضيه عنها ادتها كل حاجه الصراحه وحاولت بشتى الطرق انى اعبرلها عن حبى ليها لحد مفيوم عرفت انها اتصاحبت على واحد تانى ايسر منى ماديا فكلمتها فباختصار قلتلى انها مش مبسوطه معايا فقلتلها ربنا يوفقك واكيد هتلاقى الاحسن منى هما يومين وكان كل سر هيا عرفاه عنى صاحبنا التانى عرفه فكان الانتقام كالاتى
الى راح لمريم شيطان يهودى اسمه شغطوش وده من اشد الجن كفر ومن عادته انه بيتلزز بالانتقام من ضحاياه كانت مريم نايمه وفى سابع نومه بعد مخلصت مكامله مع حبيب القلب وانا سامع كل كلمه قلتهاله وانا فى بتنا كانت نايمه فحست ان حد بيتحسس جسمها بشكل مش طبيعى فى الاول فتحت عنيها بس من غير متبص وراها لانها كانت نايمه على جمبها ورجعت للنوم تانى وهيا متاكده انه كان حلم بسيط مش اكتر لكن تانى مره مكنش تحسيس بس دا كان قلب شغطوش قلبها من على جمبها ونيمها على ضهرها فصحت طبعا بصت قدمها لقت وجه مرعب جدا عيون حمر زى النار والشعر الاسود الى نازل من كل حته من الوش والحواجب العريضه والغليظه جدا جدا وكان بيبصلها بشكل مرعب نظره كلها انتقام حاولت مريم انها تصرخ لاكن الجنى كان مسيطر عليها سيطره كليه حاولت تتحرك مقدرتش الصراحه هوا كان ناوى يكمل معاها للاخر ويعمل فيها حجات مش كويسه بس انا امرته بالتراجع المره دى بس مش يتراجع عنها خالص ولما اختفى من قدامها قامت مريم بسرعه وصرخت بصوت عالى صرخه صحت كل الى فى البيت ابوها وامها واخوها الكبير واخواتها البنات كلهم جم بسرعه على صوت مريم فيه ايه فيه ايه مالك وهيا مش قادره تتمالك نفسها من العياط قعدو يهدوها وفين وفين لما بدات تحكى الى حصل فى الاول مصدقوش الى بتقوله لكن صدقو لما لقيو اثار خنق على رقبتها كان لونها ازرق وفيه علامة زى كلامة كف باربع صوابع معلمه على ضهرها بس صوابع طويله البيت كله طبعا اتفزع وقضو الليله دى يومها فى الصاله كله نام مع بعضه فى الصاله وقالو لما يطلع الصبح يبقا يحلها حلال المهم طلع النهار فعلا مستناش الاب واخد البنت وراح لشيخ معروووف كان بيعالج بالقران والسنه يعنى بيعالج من دون الاستعانه بالجن فى علاجه الشيخ قرا عليها قران مفيش حاجه حصلت مهو مش هيحصل حاجه فعلا لانها مش ملبوسه وقال لابوها دى مجرد تهيات بس ملقاش تفسير لاثر الكف والزراق الى على رقبتها الاب قال ممكن كلام الشيخ صح او يبقى مس خفيف مهو الجن موجود معانا فى كل مكان يمكن مريم رمت ميه بتغلى فى الحمام وبعدين مهى متعوده تغنى فى الحمام مش يمكن من كدا وطمنها وعدا يومين بالظبط وصحبتنا كانت بتاخد الشور بتعها فى الحمام وممتها وقفالها على الباب من بره تحسبا لاى حاجه هتحصل منتو عارفين قلب الام يا جماعه قلعت هدومها وبدات تاخد الشر بتعها بتفتح علبة الشمبو عادى وبتنزل منها على شعرها بس العلبه مطلعتش شمبو العلبه طلعت دم بشكل كبير مش ممكن تكون دى علبه دم بس دا زى ميكون برميل واتفتح مش راضى يسكت فى لحظه كان البنيو كله مليان دم وهنا كان مؤشر لمريم عشان تبدا تصرخ بس المرادى كان صوتها مسموع وامها بره بتحاول ياعينى تفتح الباب بس الباب مبتفتحش وفجاه باب الحمام النار ولعت فيه ومبقاش حد عارف يقربله وكل لما يكبو ميه عليه من بره النار مبتطفيش ومريم جوا مش مبطله صراخ بس مريم مش هتبطل صراخ لانها مبقتش لوحدها جوا شغطوش طلعلها جوا بس بشكله الكامل بجسمه العملاق بكل علامات الرعب وباسنان وانياب عظيمه وضوافر سوده والدم بيتسقط منها وظهرلها فى اخر الحمام وبدا يقرب ليها بس مبقاش صوت صراخ مريم بس الى جوا لاااا دا بقى فيه اصوات تانيه زى صوت صراخ غريب على ضحك عالى وزى صوت كلاب سعرانه وام مريم بره خلاص بقت هيا كمان بتصرخ والكل بيكسر فى الباب بس النار دى محدش عارف يقرب اصلا من الباب والجران جم وحاولو هما كمان يكسروا الباب مش عارفين لكن جوا بدا شغطوش يقرب من مريم ومريم صوتها يعلا اكتر وتقوله وهيا بتصرخ ارجوك متعملشى فيا حاجه ارجوك ابعد عنى ارجوك هعملك الى انت عاوزه ارجوك ابعد عنى متازنيش ارجوك ابعد عنى ابعد عنى وصوت الضحك الشرير يعلا اكتر فجاه النار انطفت والدم اختفى وكل حاجه رجعت لوضعها الاول تانى دخل كميه كبيره جدا من الناس دا مبقاش حمام دا بقى موقف عمومى طبعا بعد ما الاهل خرجو الناس من الحمام البنت عريانه من غير اى حاجه كان كل الى عاوز يشوف حاجه كان شفها واتفضحت مريم منتو مش عارفين هوا ده الهدف الاساسى من كل الى حصل خرجو مريم وهيا مغمى عليها وفى حاله صعبه ولبستها الام ودخلتها غرفتها بس الجران والناس ممشوش والبيت فضل مليان ناس الام حاولت تمشيهم منعها الاب وقلها لا سبيهم مش ضمنين لو مشيو ايه الى يحصلنا دا لو هينامو هنا مفيش ساعه كانت البلد كلها فى البيت وحولين البيت والشيوخ بدات تتوافد بقا على البيت وبقو كتير قوى فى البيت والكل بيقرا قران مكنش فيه مكان غير وواحد او واحده قاعد بيقرا قران فيه مستناش الاب وملقاش حيله غير انه يلجا لواحد من الى بيتعاملو بالجن وبالفعل قضو اليوم ده بصعوبه وتانى يوم استدعى الاب الشيخ للبيت لان حالة مريم كانت صعبه عندها انهيار عصبى حاد وهنا كان دورى جه الشيخ وحضر الجن الى بيساعدو بيسموها خدمه الجنى ده مهمته انه بيتكلم مع الجن الى مس مريم ويساله هوا عمل كدا ليه وعاوز ايه عشان يسبها وكان رد شغطوش انه مامور انه يعمل كدا حتى لو هيموتها ساله الجن مامور من مين فكان الرد من امير الشياطين الى هوا انا هنا الشيخ نفسه قال للاب صدقنى الموقف صعب الى بيعمل فيها كدا الامير المنتظر لعرش الشياطين الى متجوز بنت ابليش شخصيا ولا انا ولا انت قده ميقدرش عليه غير ربنا سبحانه وتعاله فميقدرش يخلص بنتك غير ربنا سبحانه وتعالى وهنا طبعا كان لازم انصاع واتزلل لعظمة ربنا واتدخلت واتكلمت على لسان شغطوش الى ظهرلهم فى الوقت ده فى ركن من اركان الغرفه على شكل حيه سوده بعيون حمرا وحكيت ليهم الى حصل ومريم سامعه وهنا ابوها نفسه عرفنى وقلى ارجوك يبنى اتوسل اليك انا الى بتاسفلك ارجوك سيب بنتى هيا غلطانه ومريم نفسها قلتهالى قالتلى انت الانسان الوحيد الى خسرته بجد وندمانه انى خسرتك ومش ممكن اسماح نفسى على الى عملته معاك لانك كنت حبيب بجد ومش ممكن تتعوض وهنا كان امرى لشغطوش انه ينسحب يكفينى اعتزارها وبعديها بكام يوم اطمنت على مريم فى بيتها بعد ازن حبيبتى طبعا قابلنى ابوها ببصه غريبه خايف منى فقلتله متخفش وام مريم لما عرفت طبعا لقتها بتبص من بعيد كدا وهيا مرعوبه طبعا حد يبقا عنده امير الشياطين فى بيته وميخفش قعدنا وشربنا الشاى وحكيت قصتى لابوها الى حس بيا واخدنى فى حضنه وقلى لك ربنا يبنى بس دى كانت اول ضحيه الضحيه التانيه اتعمل فيها عمايل سوده ده
الجزء السابع ده بعنوان الاستدعاء الاكبر لوزراء الجان اقراو بنفسكو واحكمو
انتهينا الجزء الى فات لما انتقمت من حبيبتى القديمه والصراحه كفايه الى حصلها كان كتير كفايه الحمام والى حصل فيه وبصراحه كان لسا فيه شوية قبول من نحيتى ليها فسمحتها لكن المرادى انا هنتقم من جارتى الست عفاف والمرادى صدقونى مفيش سماح الى عملته الست دى لا يمكن اسامح فيه اتخانقت مع والدتى على زباله مرميه فى الشارع والدتى حلفت لها انها مرمتهاش والست مصممه انها هيا الى رمتها فكان اخر الموضوع اعتدائها على والدتى بالضرب ودى حاجه لا يمكن اسامح فيها ابدا الست عفاف دى ممرضه بتشتغل فى وحده صحيه فى الارياف يعنى جمب بيتها وبتباشر شغلها وبيتها فى نفس الوقت لان الوحده الصحيه جمب البيت
سعات بقا بتيجى حالات بليل كدا فبينادو عليها يعنى بحكم انها جمب الوحده على طوول الحياه ماشيه معاها طبيعى بتروح الوحده الصبح بترجع الضهر وبتاخد برضه نبطشية بليل وهيا كدا كدا مبتروحش لكن زى مقلنا لو حد جه بينادوها لحد يوم انا قررت اتلزز بالانتقام من الست دى لما كنت فى قصر ابليس ملك ملوك الشياطين ولما وزير من وزراءه عرفنى ازاى احضر كل ظائفه من طوائف الجان والشياطين والحاجه الوحيده الى نبه عليا فيها هيا تحضير وزراء الجان لان تحضيرهم صعب وافعالهم صعبه وفعلا بدات التحضير لانى كنت عاوز انتقم منها اشد انتقام وحضرت الوزير الى كان بيعرفنى وبيعلمنى لان ده كبيرهم او اقواهم بليل الساعه 2 تقريبا البلد كلها نايمه كنا فى الشتا محدش ماشى فى الشارع اخدت نفسى ورحت المقابر الى مكانها فى الاراضى الزراعيه ودخلت المقابر ووصلت لمقبرة قديمه قوى دى مدفون فيها ساحر ودجال بعيد عن المقابر التانيه بشويه فى مكان لوحدها كدا محدش بيزورها ولا بروح عندها وصلت ليها وبدات مراسم التحضير شاورت بايدى على باب المقبره وناديت بعلو صوتى نزلو الستار عن الشر والجحيم وافتحو باب المراسله بينكم وبينى واحضرو بامر من ملك وامير الباب اتفتح وكانت المقبره من جوا عباره عن بركان من الحمم زى نهر من النار وجواها اصوات صريخ وزئير كلاب وضحك شرير سعتها دخلت المقبره الغريبه ان النار ماثرتش فيا قعدت جواها وكنت مجهز معايا دم بشرى اه دم بشرى كنت سرقته من بنك الدم الى فى الوحده الى جمب بيتنا فتحت اكياس الدم وفرغتها على جسمى كله الى كان عريان من غير اى حاجه وقريت قسم التحضير وصوتى ردد وملى المكان كله وانتشرت وعلت اصوات الضحك من حوليا وصريخ بصوت عالى قوى لحد مفجاه كل ده سكت وظهر صوت تانى مش هقدر اوصف غلظته ولا شدته الى انا نفسى اترعب واتفزعت منها ظهر قدامى ن وسط النار ايوا هوا ده الى كنت شفته فىالقصر القيت عليه التحيه وانحنى قدامى وبصلى بنظره كلها رعب وقلى سيدى ارجو ان الامر خطير لدرجة استدعائى قلتله انا عاوز قوتك كلها فى عزاب وزل واحده من بنى البشر عاوزها تدوق معنى الرعب والزل الحقيقي عاوزها تموت بالبطئ موته مفيش ابشع منها فى وقتها عرف مدى الكره الى بكرهو ليها فاجاب بضحكة فرح ممزوجه بشوق انتقام وقلى امرك مطاع يا مولاى وانصرف من قدامى خرجت من القبر ونزلت ترعه كدا فى المقابر غسلت جسمى من الدم ولبست هدومى ورجعت بيتى بعدها بساعه تقريبا دق باب الست عفاف لتجيب الست عفاف فتجد من يطلب منها النزول كان الى بيطلب منها ده جارتها وجارتنا الست مديحه كان عندها مغص شديد وطلبت منها تيجى تشوفها فردت الست عفاف على الفور بالقبول ولبست عبيتها ونزلت وفتحت الوحده ودخلت هيا والست مديحه الوحده منوره وكل حاجه كويسه دخلت الست عفاف والست مديحه غرفة الكشف فجاه النور كله اتقطع الست عفاف قعدت تنادى على الست مديحه يا مديحه مديحه انىت فين مديحه لكن مديحه مين مهى اصلا مش الست مديحه الى كانت معاها ظهر للست عفاف من بعيد زى حاجتين منورين كدا وبيقربو عليها حاجه بحاجه لحد مقربو قوى لدرجة انها شافت انهم مش نقطتين دول عيون مستطيله غليظه زى ميكون هيخرج منها النار وسمعت صوت صريخ شديد جاى من بره الغرفه والباب اترزع واتفتح ودخل منه اشباح سوده اشد سواد من الضلمه الى مليا المكان لدرجة انك تقدر تشوفهم ومسكوها حاولت تصرخ بس صوتها مبخرجش والاشباح دى مسكتها من كل حته من جسمها ونيمتها على سرير الكشف وايدوها بسلاسل كبيره قوى ووقفو جمبها يضحكو ويبصولها بنظرات كلها رعب فجاه الغرفه كلها نورت بنور احمر خفيف يعنى تقدر تشوف فيه شافت الست عفاف اشكال سوده قصيره بعيون مفزعه واسنان كبيره جدا واقفه جمبها وبتبصلها وبتضحك ضحك كله رعب وشر المصيبه مش فى الاشكال دى المصيبه فى الى جاى نحيتها جسم اسود كبير عملاق بعيون مفزعه كبيره ظاهر فيها عرقو واعصاب ومليانه دم وبتبرقلها وقرونه ملفوفه اكتر من كام لفه واسنانه وحوافر منظر كان يشيب قعدت تصرخ بس المرادى صوتها خرج بس مين هيسمعها قرب عليها وضحك ضحكه ملت المكان كله وامر المخلوقات الى واقفه انهم يمزعو هدومها خالص فى اقل من دقيقه كانت الست عفاف بلا شئ يزكر على جسمها وبدات الاشكال دى تشد شعرها وتقطعه والست عفاف تصرخ من الالم شعرها بيتنتف بيتشد بيطلع بجلد الراس وبدم من كل اجزاء دماغها اما الكائن العملاق التانى بدا بضوافره ومخالبه السوده يشرح جسمها كله براحه وببطئ والست عفاف بتصرخ من شدة الالم وشدة الى بيحصل فيها الكائنات التانيه شالت نص شعرها تقريبا والكائن العملاق شرح بطنها كلها قطع فتحات كدا فى الجلد وفى لحظه كل الكائنات دى اختفت والنور رجع تانى بس الست عفاف زى مهيا راسها بتجيب دم من كل ناحيه وعريانه من غير اى حاجه وبطنها متشرحه قعدت تصرخ لحد ماهل المنطقه دخلو الوحده وشافو المنظر شعرهم وقف من الى شافوه فكوها وودوها على اقرب مستشفى كل ده وانا واقف فى البلكونه بتفرج انا وامى الى استغربتله ان امى لقتها بتبكى عليها وزعلانه قوى فلقتنى وبدون اى شعور بزعق ليها بقولها مش دى الى ضربتك وشتمتك زعلانه عليها ليه اهو حقك رجعلك متعيطيش امى بصت ليا شافت نظره عمرها مشفتها فى حيتها عليا نظره كلها شر قلتلى انت الى عملت كدا قلتلها ان متحركتش من مكانى وازاى اعمل كدا بكره يتعمل تحقيق ويعرفو مين الى عمل كدا لقتها بتقولى مهما مش هيعرفو اى حاجه فى التحقيق لانك مش الى عملتها قصدى مفيش بشر عملها بصيت ليها باستغراب قلتلى انا عارفه كل حاجه بس هعمل ايه قدرك كدا ومش هقدر اعملك حاجه لانى انا الى عملت فيك كدا من الاول عارفه كل حاجه انت نصك ابن بشرى لان الى حملتك بطن من البشر لكن انت ابن العالم السفلى بس مقدرش اكرهك ولا اقول كدا لانك ابنى ارحمها يا شمس ارحمها ربنا بيسامح يبنى كفايه الى جرا ليها انا يبنى سمحتا من تانى يوم عملت فيا كدا لانها كلمتنى واعتزرتلى بس انا مقلتلكش حرام يبنى الى حصل فيها ده حرام فى الوقت ده حسيت فعلا بالرحمه للست دى قلتلها خلاص يا امى بس هيا توصل المستشفى وهيلحقوها قبل مكمل الكلمه لقيت الى بيوشوشنى فى ودنى وبقولى خلاص معتش فيه حاجه عشان تروح المستشفى بسرعه جريت على اوضى وقفلت الباب عليا وقفلت النور وسعتها بس ظهر واخدنى وورانى كل الى حصل الست عفاف وهيا فى عربية الاسعاف مكنش حد راكب معاها ورا هيا نايمه وبتتالم من الى فيها فجاه المكان الى هيا محطوطه فيه ده فى العربيه من ورا مبقاش هوا المكان ده بقا زى سلخانه خطافات متعلقه فى كل مكان وفيه دم كتير على الحيطان وصوت ناس بتصرخ لكن دى مش بقر ولا حيوانات دى جثث متقطعه قبل متمل تفكيرها جالها نفس الكائنات الى ظهرتلها فى غرفة الكشف وشلوها وودوها على سرير بحديد اتربطت فيه وجابو زى قطع حديد صغيره كدا بس دى حمرا من كتر الحراه الى فيها وبدؤا يقطعوا فى جسمها حته بحته وهيا بتصرخ صراخ شديد لحد موصلو لمحتويات البطن وسعتها رموا الحديد من اديهم وهجمو على بطنها باسنانهم مزعوها وبداو يكلو فى احشاء البطن كلها وفى الوقت ده الست عفاف بس بطلت صراخ ولما وصلت عربية الاسعاف المستشفى وجم ينزلوها ملقوش غير قطع من ست كانت موجوده هنا والعربيه علها غرقانه بدمها المنظر خلا العاملين على العربيه وقعو على الارض سعتها بس حسيت انى جيت متاخر وامرت الوزير بالانصراف وشكرته على العزاب اللزيز الى عزب بيه الست عفاف

لا تنسى دعمنا بلايك إن أفادك الموضوع و شكرا

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق